Z porovnávacieho prehľadu EÚ týkajúceho sa investícií priemyselných podnikov do výskumu a vývoja za rok 2022, ktorý uverejnila Európska komisia, vyplýva, že európsky priemysel je v oblasti investícií do výskumu a vývoja opäť na dobrej ceste. Po pandemickom poklese o −2,2 % v roku 2020 sa tieto investície v roku 2021 zvýšili o 8,9 %. EÚ naďalej zostáva svetovým lídrom, pokiaľ ide o investície do výskumu a vývoja v automobilovom priemysle, kde v etablovaných spoločnostiach i mladších firmách v plnej miere prebieha digitalizácia a prechod na elektrické vozidlá.

Európska komisia navrhla súbor opatrení, ktoré majú zmodernizovať a zlepšiť fungovanie úniového systému dane z pridanej hodnoty (DPH) pre podniky a zvýšiť jeho odolnosť voči podvodom pomocou využívania a podporovania digitalizácie. Návrh sa zameriava aj na riešenie výziev v oblasti DPH, ktoré plynú z rozvoja platformového hospodárstva. Členské štáty stratili v roku 2020 na príjmoch z DPH 93 miliárd eur.

Podľa najnovšieho prieskumu Eurobarometra je podpora eura zo strany verejnosti naďalej veľmi silná. V prieskume sa zistilo, že 77 % respondentov sa domnieva, že mať euro je pre EÚ dobrou vecou a 69 % si myslí, že je to dobrá vec pre ich vlastnú krajinu. Zistilo sa, že 64 % respondentov je za zrušenie 1- a 2-eurocentových mincí, čo odráža vysokú a stabilnú úroveň podpory s absolútnou väčšinou vo všetkých krajinách eurozóny.

Európska komisia schválila strategické plány spoločnej poľnohospodárskej politiky (SPP) Česka a Slovenska v hodnote 5,6 miliardy eur a 3,3 miliardy eur. Predstavujú celkový rozpočet EÚ vo výške 8,9 miliardy eur. Z celkového rozpočtu EÚ týchto dvoch krajín sa 3 miliardy eur vyčlenia na environmentálne a klimatické ciele a ekologické schémy a viac ako 200 miliónov eur na mladých poľnohospodárov.

Dňa 1. novembra 2022 nadobudol účinnosť akt EÚ o digitálnych trhoch. Toto nové nariadenie ukončí nespravodlivé praktiky spoločností, ktoré rozhodujú o prístupe iných v online platformovom hospodárstve. Akt o digitálnych trhoch zahŕňa kritériá na určenie, kedy sa online platforma považuje za „strážcu prístupu“.

Európska komisia uverejnila prieskum Eurobarometra o tom, ako Európania komunikujú so svetom finančných služieb, najmä vzhľadom na jeho neustále rastúcu digitalizáciu a rozvoj udržateľného financovania. Celkovo 86 % Európanov tvrdí, že majú dôveru v riadenie svojich osobných financií a 73 % má dôveru v online bankovníctvo. Výsledky sa však líšia v jednotlivých členských štátoch, aj v závislosti od pohlavia, veku a úrovne vzdelania, čo poukazuje na potrebu neustálej pozornosti venovanej finančnej gramotnosti.