Výpožičnú lehotu možno predĺžiť maximálne dvakrát po jednom mesiaci, ak:
- používateľ požiada o predĺženie najmenej 5 dní pred uplynutím výpožičnej doby
- ten istý titul knihy nežiada iný používateľ
Požiadať o predĺženie môže používateľ osobne, telefonicky alebo elektronickou poštou.
Vypožičanú knihu si môže predĺžiť používateľ aj sám prostredníctvom svojho konta
Ak používateľ knihu nevráti v stanovenej lehote, knižnica mu účtuje za každý dokument
poplatok za nedodržanie výpožičnej lehoty podľa Cenníka služieb. A to bez ohľadu na to, či knižnica vrátenie dokumentu písomne žiadala.
Sankčné poplatky sa vzťahujú na všetky kategórie používateľov.
- upomienka - zasiela sa len elektronicky 3 pracovné dni po uplynutí výpožičnej lehoty
- upomienka – zasiela sa elektronicky 31 pracovných dní po uplynutí výpožičnej lehoty
- upomienka - písomne riaditeľskou upomienkou 62 pracovných dní po uplynutí výpožičnej lehoty
Ak používateľ nevráti dokument 93 pracovných dní po uplynutí výpožičnej lehoty, SEK vymáha dokument súdnou cestou v súlade s ustanoveniami Občianskeho zákonníka.
Ak používateľ na základe upomienky nevráti vypožičaný dokument včas a dlh používateľa voči SEK je vyšší ako 7 €, až do vyrovnania jeho podlžnosti sa používateľovineposkytujú žiadne služby SEK.